Wednesday, November 28, 2007

Sissejuhatuseks käesolevale esitusele

Gustav Teichmüller (1832 - 1888) oli aastast 1871 Tartu Ülikooli filosoofia professor ja ta on postuleerinud umbes nii:
"iga ori hakkab armastama oma ahelaid"

Seee peab ilmselt paika. Tsivilisatsioon on sellisel kombel lõksus, meil on raske teha vahet, kas ma olen vaba tegelikult või ma lihtsalt armastan inimlikul moel oma ahelaid.

Üks väheseid kohti läänemaises kirjasõnas, mis asjatundlikult seletab VABADUSE ja ENESEPETTUSE eristamise võimalust on siintoodud peatükk või paragraaf Albert Schweitzerilt.
Seda teksti - "MINU ELUST JA MÕTETEST" pole kahjuks eesti keeles välja antud. Allpooltoodu on käesoleva esituse ülespanija tõlge.

Niisiis - kuidas saada tõeliselt vabaks, välja sundkäikudest ja enesepettusest? Schweitzer kirjeldab sellist teed, see on üsna kitsas ja karm, aga siiski reaalne...

1 comment:

UralEst saadik said...

Ma panen siia juurde ühe lingi praeguselt Venemaalt.
Kuidas vaim kardab...

http://www.apn.ru/column/comments18267.htm