Thursday, November 15, 2007

28.lõik

28
Ma tahtsin saada arstist, et omada võimalust töötada ja mitte jääda jutumeheks. Palju aastaid olin ma ennast väljendanud sõnades. Töö teoloogiaõppejõuna ja jutlustajana olid minu kutsumus, ma järgisingi seda rõõmuga. Aga, mõeldes uuest tegevusvaldkonnast, ei suutnud ma ennast kuidagi kujutada rääkivana armastuse religioonist; ma sain mõelda ainultsellest, kuidas ma seda faktiliselt ellu hakkan viima. Meditsiiniteadmised annaksid mulle võimaluse oma tahtmise ellu viia kõige paremal viisil, ükskõik kuhu mind mu teenimine ka ei oleks viinud. Aga Ekvatoriaal-Aafrikas olid sellised teadmised lausa hädavajalikud, sest rajoon, kuhu ma kavatsesin sõita, tundis missioniaruannete põhjal kõige rohkem puudust arstidest. Missionärid kaebasid pidevalt oma ajakirjas, et ei suuda osutada pärismaalastele mingisugust abi, kui nad tulevad missiooni lootuses saada abi füüsiliste kannatuste vastu. Saada ühel ilusal päeval arstiks, keda need õnnetud vajavad - selle nimel tasus hakata arstiüliõpilaseks! Kui aastad, mis mul tuli ohverdada tundusid mõnikord liiga pikkadena, siis ma tuletasin endale meelde, et Hamilkar Ja Hannibal valmistasid oma retke rooma peale aeglase ja väsitava Hispaania vallutamisega.

No comments: