Thursday, November 15, 2007

14.lõik

14
Kõik sugulased ja sõbrad nagu üks mees, hurjutasid mind, tõestades minualgatatud asja rumalust. Nende sõnade järgi olin ma inimene, kes matab maha oma mündid ja nende asemel plaanitseb käiku lasta valeraha. Töö metsikute keskel peaks ma jätma nendele, kellel ei tule selle nimel ohverdada omaandeid ja suure töö läbi saavutatud teadised teaduse ja kunsti vallas. Widor, kes armastas mind nagu poega, korraldas mulle peapesu, rääkis, et ma käitun nagu kindral, kes haarab vintpüssi ja tormab üle peakaela eesliinile (sela ajal polnud veel aimu kaitsekraavidest). Üks moodsa vaimuga täidetud daam tõestas mulle, et loengute pidamisega traditsiooniliste rahvaste meditsiiniabi korraldamise teemal teeksin ma palju rohkem kui oma ravimisega. Tema sõnade järgi on Goethe Fausti maksiim, et "Esialgu oli tegu" ammu vanaks jäänud: praegu on propaganda kõigi asjade ema.

No comments: