Thursday, November 15, 2007

11.lõik

11
Ühel 1904. aasta sügishommikul leidsin ma oma kirjutuslaualt kolledžis ühe neid roheliste kaantega ajakirjadest, milles Pariisi missionäriühing igal kuul oma tegevusest aru andis. Preili Schredlin jättis neid tavaliselt sinna, teades minu erilist huvi selle ühingu vastu, sest lapsepõlves jätsid mulle sügava mulje ühe selle esimese missionäri kirjad, kelle nimeks oli Casalis; isa luges neid ette oma missionijutlustel. Õhtul, tööst vabal hetkel avasin ma masinlikult selle ajakirja. Mulle jäi silma ühe artikli pealkiri "Kongo missiooni vajadused". Artikli oli kirjutanud Alfred Boegner, Pariisi missioniühingu direktor, elssaslane ja sisuks oli kaebus, et missioonil ei jätku inimesi töötamiseks Gabonis, Kongo põhjaprovintsis. Autor avaldas lootust, et need: "kellel juba on peatunud Jumala silmad", kuulevad tema kutset ja jõuavad otsuseni pühenduda sellele äärmiselt vajalikule tööle. Artikkel lõppes sõnadega: "Need kes on valmis andma Jumala kutsele lihtsa vastuse:" Ma tulen, Jumal" - need on inimesed, keda on praegu kirikul vaja". lugesin artikli läbi ja asusin rahulikult tööle. Otsingud olid lõpule jõudnud.
*Journal des Missions Evangueliques". Juni.1904.S.389-393.
/Les besoins de la Mission du Congo/

No comments: